måndag, januari 11, 2010

En helg utan i princip någon som helst kontakt med vuxenvärlden.

Fredag.
Firade Annies trettioårsdag på Le Bar Rouge. Hade ingen present med mig. Skämdes lite.

Lördag.
Skrev fram till fyratiden. Försökte handla mat. Hamnade i något slags koma. Gick runt med en korg innehållandes två glödlampor lite för länge på ICA Esplanad för att det skulle anses normalt. Lyckades till slut fylla den med olika former av föda. Mötte upp barnen vid Stadions tunnelbana. Till middag pressades det ihop några hamburgare, klyftades lite klyftpotatis.

Söndag.
Gick till Rigoletto. Lämnade barnen+två extra på premiären (med tillhörande ”Rymdkalas”) av Planet 51 medan jag satte mig på konditori Kungstornet och skrev i två timmar. Dock något svårt att koncentrera mig pga musikurvalet. 4 Non Blondes. La Bouche. T´Pau. Sedan dök Robert Broberg upp. Och Petter Eklund. Började misstänka att någon skickat mig 15-20 år bakåt i tiden. Mötte upp barnen utanför biografen, hade precis innan fått sms om att jag skulle ordna fram fyra tomma plastkassar att fylla allt godis med. Räckte knappt. Gick hem. Hängde. Kollade den här liraren med Nora.

Inga kommentarer: